سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راز جوانی
نظر

چند نوع مختلف از لکه های صورت وجود دارد؟

لکه چیست؟

لکه هر نوع علامت ، تغییر رنگ و یا نقصی است که بر روی پوست ظاهر می شود. لکه های صورت ممکن است ناخوشایند و از نظر عاطفی ناراحت کننده باشند ، اما اکثر آنها خوش خیم هستند و تهدید کننده زندگی نیستند. با این وجود برخی از لکه های پوستی می توانند نشانه سرطان پوست باشند. جستجوی معالجه پزشکی یا استفاده از داروهای خانگی ممکن است به کاهش ظاهر لکه ها کمک کند. در ادامه انواع مختلف لک ها و نحوه درمان آنها را یاد بخوانید.

چند نوع مختلف از لکه های صورت وجود دارد

انواع لکه ها

"لکه" یک اصطلاح گسترده است که به هر نوع علامت پوستی اشاره دارد. انواع بیشماری وجود دارد. نکته: درمان لکه های صورت با بوتاکس امکان پذیر است.

آکنه

آکنه پوستی یک بیماری شایع است. آکنه به صورت زیر ظاهر می شود:

  • جوش ها
  • سر سیاه
  • سرهای سفید

آکنه هنگامی ایجاد می شود که سبوم (روغن) ، باکتری ها یا غده های پوستی باعث گرفتگی فولیکول های مو شود. آکنه گاهی اوقات می تواند لکه های تیره ، جیب ها یا جای زخم روی پوست بگذارد. اینها همچنین انواع جوش ها هستند.

تصور می شود تغییرات هورمونی در شکل گیری آکنه نقش دارند. استرس ممکن است با افزایش تولید سبوم آکنه را بدتر کند ، اگرچه دلیل اصلی این بیماری محسوب نمی شود.

پاپول ها

پاپول ها ضایعات پوستی کوچکی از انواع مختلف هستند. به طور معمول قطر آنها در حدود 1 سانتیمتر است. آنها می توانند رنگ از صورتی و قهوه ای داشته باشند. جوش ها گاهی به پاپول گفته می شوند. پاپول ها می توانند به صورت جداگانه یا در خوشه ها اتفاق بیفتند و به هر شکلی می توانند باشند. نمونه هایی از پاپول ها عبارتند از:

  • بثورات آبله مرغان
  • اگزما
  • درماتیت

پسوریازیس و زونا نیز ممکن است باعث پاپول شوند.

ندولها

ندول ها مجموعه ای از بافت هستند. لمس آنها از لمس بزرگتر از پاپول ها ، معمولاً قطر 1 تا 2 سانتی متر است. ندولها می توانند در هر سطح از پوست ایجاد شوند. آنها می توانند از نظر رنگ از گوشت تا قرمز متفاوت باشند. برچسب ها و زگیل های پوستی نمونه هایی از گره ها هستند.

لکه های سنی (لکه های کبدی)

این لکه های کوچک و تاریک می توانند در هر ناحیه از بدن که در معرض آفتاب قرار دارند ، شکل بگیرند. شایعترین آنها در افراد بالای 50 سال است ، اما در افراد جوانتر نیز دیده می شود. لکه های سنی نوعی فشار خون بالا است.

نبض ها

نبض ها دست اندازهای پر از مایع یا چرکی هستند. جوش های سفید و تاول های آبله مرغان انواع جوش ها هستند. سایر شرایطی که ممکن است باعث ایجاد پاستول ها شود شامل زخم زخم و روزاسه ، یک بیماری پوستی شایع است که توسط تاول ها و رگ های خونی قابل مشاهده مشخص می شود.

موهای زائد

تکنیک های موهای زائد مانند مو زدن ، اپیلاسیون یا اصلاح مو بعضی مواقع منجر به موهای زائد می شود. این موها هستند که به پوست باز می شوند و به دام می افتند. این می تواند باعث ایجاد یک برآمدگی قرمز شود. افرادی که موهای مجعد دارند بیشتر از افرادی که موهای صاف دارند ، مستعد موهای زائد هستند.

موهای رشد یافته نیز می توانند به کیست موهای بزرگ و پر از مایع تبدیل شوند. اینها از نظر ظاهری می توانند قرمز ، زرد یا سفید باشند. ممکن است برای لمس ناراحت کننده یا دردناک باشند.

شناسنامه

علائم تولد معمولاً یا در بدو تولد یا اندکی پس از آن اتفاق می افتند. آنها می توانند از نظر ظاهری ، اندازه ، شکل و رنگ متفاوت باشند. خال و لکه های شراب بندری انواع نشانه هایی هستند که به طور معمول ماندگاری دارند. انواع دیگر ، مانند همانژیوما و لکه های ماهی قزل آلا ، به مرور زمان محو می شوند.

ملاسما

ملاسما در دوران بارداری بسیار متداول است. این یک بیماری پوستی است که توسط تکه های قهوه ای مشخص می شود. این امر در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب و تغییرات هورمونی ایجاد می شود.


کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به راز جوانی می باشد