سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راز جوانی
نظر

8 مورد استفاده پزشکی از بوتاکس که هیچ ارتباطی با چین و چروک ندارد

 

از تعریق زیاد تا سردردهای میگرنی ، تزریق بوتاکس می تواند از انواع شرایط پزشکی تسکین یابد. بوتاکس (سم بوتولینوم نوع A) بیشتر به عنوان تقویت کننده زیبایی شناخته می شود ، پیشانی های چروکیده را صاف می کند و پا های کلاغ را پاک می کند. با این وجود ، تعداد بیشماری از مصارف پزشکی برای بوتاکس توسط پزشکان در زمینه هایی ارولوژی گسترده است.

1. اسپاسم پلک (بلفارواسپاسم)

دکتر جراح، استادیار چشم پزشکی در مرکز پزشکی توضیح داد: نوروتوکسین موجود در بوتاکس باعث فلج موقتی می شود و بنابراین ارتباط اعصاب با عضلات را مسدود می کند. این برای پزشکان مفید است وقتی عضلات کاری را انجام می دهند که نباید انجام دهند ، مانند اسپاسم.

در حقیقت ، وقتی سازمان غذا و داروی در سال 1989 بوتاکس را تصویب کرد ، یکی از کاربردهای اولیه آن برای درمان بلفارواسپاسم ها ، یک اختلال حرکتی در ماهیچه های پلک بود.

افراد مبتلا به بلفارواسپاسم کنترل توانایی خود در برقراری ارتباط با گانگلیون پایه ، بخشی از مغز که حرکات چشم را کنترل می کند ، از دست می دهند.

پزشک زیبایی گفت: "هنگامی که شما اسپاسم کنترل نشده ای دارید ، آن نورون ها با سرعت زیاد شلیک می شوند ، و هنگامی که با سرعت زیاد شلیک می شوند ، می توانند باعث شوند که ماهیچه ها در اسپاسم مداوم قرار گیرند."

در نتیجه ، پلک های فرد می تواند افتادگی یا غیرقابل کنترل داشته باشد.

این حرکات غیر طبیعی صورت می تواند برای عملکردهای روزمره اختلال ایجاد کند. یو گفت: "اگر شدید باشد ، [بیماران] نمی توانند پلک های خود را به اندازه کافی باز نگه دارند ، و بنابراین رانندگی برای آنها امن نیست."

بوتاکس به عنوان "محاصره" در محل اتصال عصبی عضلانی ، "یا جایی که اعصاب با عضلات ارتباط برقرار می کنند" استفاده می شود. این داروی گیرنده - "آن محل ارتباط" را مسدود می کند ، بنابراین دسترسی به اعصاب را قطع می کند ، و "عضلات کمی از آن فلج می شوند."

2. چشم های متقاطع (استرابیسموس)

چشم های متقاطع ، که به عنوان strabismus نیز شناخته می شوند ، استفاده دیگری بود که در ابتدا بوتاکس مورد تأیید قرار گرفت. چشم های متقاطع می تواند یک مسئله مادرزادی در دوران کودکی باشد و یا می تواند از روی تروما مانند تروما صاف تا ناحیه چشم ایجاد شود. در حالی که با جراحی می توان چشم های متقاطع را اصلاح کرد ، گاهی اوقات افراد ابتدا بوتاکس می شوند تا عضلات را شل کنند و ببینند چشمان بدون شک به نظر می رسد.

افراد مبتلا به استرابیسم که نمی خواهند تحت عمل جراحی چشم قرار گیرند می توانند از بوتاکس نیز برای شل کردن عضلات چشم خود به عنوان یک راه حل طولانی مدت استفاده کنند.

3. افتادگی اسپاسماتیک

دیسفونی اسپاسمودی شرایطی است که باعث می شود صدا در تارهای صوتی لرزان ، تنگ یا خشن باشد. با این حال ، این یک اختلال گفتار محسوب نمی شود ، بلکه یک بیماری عصبی است.

مبتلایان به دیسفونیاکی اسپاسمودی سیگنال های غیر طبیعی را از مغز دریافت می کنند و می توانند اسپاسم کنترل نشده ای داشته باشند که بر صدای آنها تأثیر بگذارد.

دکتر زیبایی گفت، دانشیار گروه جراحی گوش و حلق و بینی در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو ، توضیح داد که تزریق بوتاکس به تارهای صوتی "ماهیچه ها را اندکی تضعیف می کند [که این امر به مرتب سازی صاف و ثابت صدا کمک می کند."

اگرچه دیسفونیاکی اسپاسمودی می تواند توانایی یک فرد در برقراری ارتباط را مختل کند ، دکتر گفت این شرایط "به خوبی به درمان های بوتاکس پاسخ می دهد" و می تواند زندگی افراد را تغییر دهد.

با این حال ، بوتاکس و انجمن های هالیوود آن می توانند ننگ را برطرف کنند.

4. برطرف کردن اعصاب

بوتاکس که معمولاً توسط پزشک گوش ، بینی و گلو تجویز می شود ، می تواند با چند تزریق به غدد بزاقی ، هیپراسالیویتراسیون را درمان کند. آیا بعد از تزریق ژل و بوتاکس دچار سردرد می شوید این مطلب را بخوانید.

بوتاکس مانند سایر نقاط بدن ، اعصاب را فلج می کند و مانع از تولید بیش از حد بزاق می شود.

5. تعریق بیش از حد (هایپرهیدروز)

برای کسانی که تعریق بیش از حد (هایپرهیدروز) از زیر بغل ، دست ، پا ، سر یا صورت دارند ، تزریق بوتاکس نشان داده شده است که یک درمان ایمن و مؤثر است.

در حقیقت ، بوتاکس نشان داده است که در مناطق تزریق شده 87 درصد تعریق را کاهش می دهد. و در موارد تعریق بیش از حد کف دست ، بوتاکس تا 90 درصد مؤثر است.

در حالی که عرق کردن بدن برای حفظ درجه حرارت سالم ضروری است ، اما درمان های مکرر بوتاکس برای هیپرهیدروز بی خطر است. مناطقی که تحت تأثیر این بیماری قرار دارند معمولاً تنها درصد کمی از غدد عرق بدن را شامل می شوند.

به عنوان مثال ، زیر بغل حاوی کمتر از دو درصد غدد عرق بدن است و ارتباطی با توانایی کلی بدن در تنظیم درجه حرارت ما ندارد.


کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به راز جوانی می باشد